De boot is voorzien van een 105 Amp startaccu en een huishoudaccu (deep cycle)van 105 Amp voor verlichting, koelbox en navigatie. Om te voorkomen dat de accu helemaal wordt leeggetrokken is er een Victron Battery protect 12/24V BP220 geplaatst. De 230Volt installatie is voorzien van een aardlekschakelaar en 6 amp zekering. Een laadsnoer van 30 meter is aanwezig. Voor het laden van de huishoudaccu in de haven is een Victron 12/10 Blue Power oplader geplaatst.

 

De boot beschikt over een Wifi-multiplexer van StarTracking, beter bekend als de Roosmux. Via deze multiplexer kunnen de signalen van de Garmin GPS gekoppeld worden aan de Marifoon en de Stuurautomaat. Ik heb ook een AIS-ontvanger beschikbaar. Deze gebruik ik in de praktijk zelden. Deze is samen met een Voltmeter en een 12 volt autostopcontact en dubbele USB lader in op een los paneel ingebouwd. Daar zit ook de aansluiting voor de Raymarine ST1000+ stuurautomaat.

De ST1000+ in actie

 

Het paneel kan samen met de marifoon (ICOM) worden weggenomen als de boot onbeheerd in een haven ligt. Ook de Led-navigatieverlichting is demontabel.